El diumenge 26 de maig es va celebrar la I Marxa Popular The Salats pel Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix-Ter situat al municipi de Torroella de Montgrí i l’Estartit.

Situat dins un entorn ideal, aquest Parc Natural és una excusa perfecte per disfrutar de la natura en companyia de família, amics, parella o en solitari. El recorregut ofereix un ventall paisatgístic canviant conforme s’avança direcció a mar. El recorregut comença a la pujada que es troba al costat esquerre de l’Escola Sant Gabriel de Torroella de Montgrí i que porta fins al “xifrer d’en Navarro” abans de començar l’ascens que porta fins al “coll d’en Garrigàs”. Arribats a aquest punt, travessa la muntaya del Montplà que ens condueix al “coll de les sorres”. Passa per darrere la urbanització de Torre Vella i agafa el GR 92 fins arribar a l’encreuament amb el camí de mar que va de l’Estartit a l’Escala. Un cop allà, la ruta pren el camí de mar direcció Cala Pedrosa fins a trobar-se el petit recorregut (senders locals) que porten a Cala Calella i fins el Cap de la Barra. D’allà es baixa a l’Estartit, acabant la ruta al port.

Es pot fer caminant o corrent i té una durada d’unes 3-4 hores caminant “xino-xano”. Ens agradaria destacar la varietat paisatgística que trobem durant el recorregut. El primer tram és més rocós i permet gaudir de vistes més que agradables de tota la plana del Baix-Ter, el golf de Roses i part de l’Empordà. Seguidament s’arriba al “coll de les sorres” on toquem “les dunes” i ens endinsem a través de la “ruta del vent” en un tros de camí més boscós i sorrenc, amb canvis de vegetació i la sensació d’estar molt lluny de la civilització. A poc a poc es va recuperant la roca en el nostre caminar i arriba una brisa que ens indica que ens acostem a mar. L’últim tros, on fem via pels camins de mar i el petit recorregut (senders locals), ens deleïta amb les vistes a mar, els penya-segats imponents que ens ofereix la costa i les Illes Medes. Les cames començen a pesar i les pujades i baixades es fan més difícils però alhora entretingudes per l’atenció que requereixen els senders locals. Al arribar a la cala un obté la recompensa a l’esforç amb la bellesa i tranquilitat que ofereixen i la possibilitat de banyar-s’hi i descansar.

La riquesa natural d’aquest recorregut és un reclam per a qualsevol i pensem que és important donar-lo a conèixer perquè tothom el pugui gaudir. Val a dir que “Gironitza’t” va néixer precisament en aquest Parc Natural, mentre fèiem la ruta, conversant sobre el paradís en què ens ha tocat viure i la sort que hem tingut. Arribant a la conclusió que cal compartir la nostra sort perquè altres també la puguin viure.

Us adjuntem la ruta penjada a la xarxa social wikiloc =).

Ale, a passar-ho bé i fins dilluns que ve!